Kloke ord

Enig eller? :)

Hvorfor begynne å trene?

Det finnes mange fordeler med å begynne å trene. Mange ser på trening som et slit og velger heller den enkle løsningen med å bli sittende hjemme forran Tv'en, eller mener at de ikke har tid til slikt og velger å prioritere andre ting. Det er viktig å ta vare på kroppen og når du trener tar du vare på den. Du styrker både kroppen og psyken, og ender opp med flotte resultater. Her er noen grunner til å begynne å trene:

  1. Du forebygger sykdommer og helseplager. Beveger du deg mer, blir både beinmassen og muskulaturen sterkere og tåler mer belastning i hverdagen.
  2. Du øker forbrenningen og går ned i vekt. Regelmessig bevegelse gir tydeligere sult- og metthetsfølelsen.
  3. Trening gir mer overskudd, energi og humør, samt bedre konsentrasjonsevne.
  4. Du forebygger rygg- og nakkeplager. Trim er ekstra viktig for alle med en stillesittende hverdag.
  5. Ikke glem den gode følelsen etter at du har trent.

     

Trener du? Hva synes du?

Trening - Mage

Det er snart sommer og bikinisesong. Mange ønsker en mage med litt muskler eller former. Det finnes bare en måte å få disse resultatene; ved å trene! Nå vil jeg komme med noen eksempler for å få "drømmemagen" og øvelsene kan du utføre enkelt hjemme og de tar ikke lang tid! Her er 3 eksempler :

 

Øvelse nummer 1 - Planken

  • Len deg på albuene og løft kroppen opp.
  • Pass på at du suger inn magen og tenk «navle mot ryggsøyle». 
  • Her er det veldig viktig at du ikke har svai i ryggen ? hold deg stabil

10-30 sek, 2-3 ganger

Blir dette for enkelt kan du ta å løfte et av bena opp i fra bakken og deretter bytte.


Øvelse 2 - Sideplanke

  • Føttene ligger oppå hverandre eller den ene foran den andre (Blir det tungt, kan du sette nederste kne i gulvet)
  • Sørg for at albuen står rett under skulderen. 
  • Løft hoftene opp fra gulvet så høyt du kommer uten å tippe overkroppen fram. 
  • Åpne opp i brystet.

Hold i fire til åtte sekunder før du senker langsomt ned. Gjenta åtte ganger på hver side.


Øvelse 3 - Crunch

  • Armene kan krysses over brystet eller legges bak hodet, og utføres ved å bevege
  • Albuene beveges vekselvis og diagonalt mot knærne, altså høyre armhule mot venstre kne

20 stykker, 2-3 ganger

Hva synes du om tipsene? Vil dere ha flere slike innlegg?

Motivasjon

Det er snart sommer og mange drømmer om den perfekte bikinikroppen. Det krever mye hard trening, som en start på det har jeg tatt noen motivasjonsbilder til hvorfor man burde trene;

      

     

      

Hva synes dere? Hvordan ser din "drømmekropp" ut?

bloglovin


Bloggen ble laget: 11.Desember 2011
Kommer senere

Legg meg til som venn
Få flere lesere
Følg bloggen min

Forside




arkiv


Juni 2012
Mai 2012
Desember 2011

kategorier


Anbefalinger
Blogg
Design
Diverse
Hverdag
Inspirasjon
Meninger
Tips og triks
Trening

lenker

Klikk på bildet for gratis sminke :) Klikk på bildet for gratis gavekort :)
blogg.no Klikk på bildet for gratis sminke :) Klikk på bildet for gratis gavekort :)
Få din egen blogg!

inspirasjon



Lauren Conrad


Troian Bellisario


Sasha Pieterse


Lucy Hale


Shay Mitchell


Ashley Benson


Megan Fox


Tone Damli Aaberge


Emma Watson


Rihanna


Sophia Bush


Nathalie Portman


Selena Gomez


Keira Knightley

Norske blogger
bloglovin


hits